vrijdag 24 januari 2014

BEAUTY: Verzorgingstips voor op wintersport

Hi allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, maar dat maakt niet dat ik er niet maar aan denk. Mijn wintersportvakantie! Het is altijd een super gezellige vakantie en ook dit keer was het weer super leuk! Op zo'n vakantie is het natuurlijk ook belangrijk je huid goed te verzorgen, want je spant je veel in. Wat zijn mijn verzorgingstips?

Ochtend 

Als je 's ochtends uit bed komt ben je natuurlijk wel een beetje moe. Meestal was het vroeg opstaan, zodat we op tijd bij de piste konden zijn. Ik begon mijn ochtend lekker in de badkamer :).

 Bron      
- Mijn deodorant was Fa Mystic Moments. Een fijne deodorant die een lekker geurtje geeft. Hij is niet té. Het voordeel aan deze deodorant is dat het zweet niet in straaltjes langs je oksels loop, doordat je deodorant "op zweet". Bij sommige deodorants heb je dat wel, en ik vind dat persoonlijk nogal irritant. Deze doet dat niet en je zweetgeur blijft de hele dag verborgen!

 Bron   
- Een goede aanrader is elke ochtend je gezicht wassen. Door de zon/kou krijgt je gezicht heel wat te verdragen. Ook kan het zijn dat er sneeuw valt en die in je gezicht waait als je hard van een berg afgaat. Daarom is het belangrijk je gezicht elke ochtend goed te reinigen en ook goed te verzorgen.

- Een dagcrème is natuurlijk ook fijn, voor extra verzorging.

 Bron

- Een fijne zonnebrand met uv filter is dan ook handig om te hebben. Bescherming tegen de zon, die in gebieden met veel sneeuw erg fel kan zijn, is natuurlijk erg belangrijk!

- Ook een lipbalsem is erg handig. Je lippen kunnen namelijk wel eens velletjes krijgen van de koude lucht. Ik heb hier in de winter best vaak last van. Je hebt dan de kans dat je velletjes van je lippen gaat zitten trekken en, voilà, het resultaat is enorme gehavende lippen. Dat wil je natuurlijk niet! Daar is een lipbalsem een must!

 

Avond

's Avonds ga je natuurlijk lekker douchen. Na een hele dag (intensief) skiën, ben je wel een beetje moe. Waar kan je je huid lekker mee verzorgen?


- In de douche gebruikte ik deze heerlijke Showergel van The Body Shop. Hij ruikt lekker en voelt fijn aan op je huid. Ook schuimt 'ie lekker! 


- Na het douchen gebruikte ik de heerlijke Body Puree, ook van The Body Shop. Het is een fijne, dikke crème, die fijn aanvoelt op je huid. Dat is heerlijk na het douchen!


- Haha, ja, nog een deodorant! Omdat we na het douchen altijd gingen eten bij andere mensen die meegingen op vakantie, wilde ik wel deodorant op. Omdat ik de Fa deodorant iets too much vond, koos ik voor deze neutrale Sanex deoroller. Een hele fijne roller! 

Dit waren mijn verzorgingstips voor als je op wintersportvakantie gaat!
Als je op wintersportvakantie gaat wens ik je (alvast) heel veel plezier toe! Haha, tot de voorjaarsvakantie duurt het natuurlijk nog een tijdje :). Als je hier in het regenachtige Nederland blijf, tja, dan kan je deze tips misschien ook gewoon gebruiken! Want ik hoop nog steeds op sneeuw en ijs... :)

Xjes Femke

5 opmerkingen:

  1. Dagcreme ben ik echt nodig met de winter.

    p.s. hoe je die foto's in een collage zet doe ik met behulp van fotofiltre. XO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé toevallig, body shop producten! Heb ik toevallig ook net vandaag over geschreven haha! Hele handige tips voor je in de winter :)
    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor een reactie achterlaten op mijn blog!

Xjes Femke